تبدیل تصویر دو بعدی به سه بعدی - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

تبدیل تصویر دو بعدی به سه بعدی

0 امتیاز
باسلام
من در حال کار بر روی رباتی هستم که میتونه روی سطح گنبد حرکت کنه . این ربات به وسیله یک کابل به نوک گنبد متصل هست و می تونه تمام سطح گنبد رو طی کنه . یک دوربین ساده RGB  روی آن متصله که امکان عکس برداری از روی سطح گنبد رو فراهم می کنه . هر تصویری که گرفته میشه نهایتا شامل یک کاشی 20 در 20 سانتی متر هست . سوال بنده این هست که چطور میشه با استفاده از این تصاویر مدل سه بعدی گنبد رو با کمترین خطا به دست آورد ؟
سوال شده خرداد 17, 1398  بوسیله ی mohsen11071 (امتیاز 16)   1 3 5

1 پاسخ

0 امتیاز
 
بهترین پاسخ
از طریق Structure from motion می تونید آبجکت 3 بعدی رو بسازید .
پاسخ داده شده خرداد 17, 1398 بوسیله ی مصطفی ساتکی (امتیاز 21,998)   24 34 75
انتخاب شد خرداد 17, 1398 بوسیله ی mohsen11071
خیلی ممنون جناب ساتکی . امکانش هست توضیح بیشتری بفرمایید . راهی که به ذهن بنده رسیده این هست که بین هر دو فریم و یا سه فریم متوالی با استفاده  از triangulation ، ابر نقاط را تشکیل دهم بعد از ایجاد ابر نقاط با استفاده از bundle adjusment  این ابر نقاط را بهبود دهم و نقاط outlier را حذف کنم . آیا این راه مناسب هست ؟
بله دقیقا باید همین کارو  باید انجام بدید  تنها نکته ای که می مونه از چه روشی برای Multi-View Stereo استفاده کنید مثلا کتابخانه OpenMVS اینکار با دقت بالا انجام میده و همچنین بروز هستش البته از sfm خود opencv هم که در بخش opencv_contrib هست نیز می تونید استفاده کنید.
مباحث زیر را باید تا حدودی مسلط باشید:
  • epipolar geometry 
  • image formation 
  • camera calibration
  •  stereo reconstruction 
  • depth from disparity 
  • triangulation
  • Robust Feature Matching
  • camera resectioning, 
  • PnP algorithms
  •  reconstruction factorization
خیلی ممنون .  آیا با استفاده از triangulation  می تونم  اننحنای کروی گنبد رو دقیقا مشخص کنم . چون اون طور که بنده برداشت کردم نقاط به صورت مثلثی ایجاد میشه و فکر نمیکنم بشه خوب انحنای گنبد رو به دست آورد . مورد بعدی  اینکه  بعد از اینکه ابر نقاط به وجود آمد چطور میشه دقیقا مدلی رو ، روی این ابر نقاط فیت کرد ؟ آیا راهی وجود داره ؟
کلیه آبجکت هایی که تو سه بعدی با هر پیچیدگی از مجموعه ای از مثلث ها ساخته شده و به این بستگی داره که از چه resolutionی برای اینکار استفاده کنید هرچه resolution بالاتر قاعدتا رندر  آبجکت  زمان بیشتر و بارمحاسباتی بالاتری خواهد داشت.
ممنون . در صورت امکان در مورد فیت کردن مدل بر روی ابر نقاط هم اگر راهنمایی بفرمایید سپاس گزار میشم جناب ساتکی
منظورتون از resolution  ، resolution  خود عکس می باشد یا تعداد نقاطی که نمونه برداری میشه برای  triangulation  ؟
...