سلام.
اگر قصد دارید دسترسی تصادفی داشته باشید به صورت زیر:
Mat a ;
for (int i=0; i < a.rows;i++)
for (int j=0; j < a.cols;j++){
a.at<Vec3b>(i,j)[0] = 0;
a.at<Vec3b>(i,j)[1] = 0;
{a.at<Vec3b>(i,j)[2] = 255;
و اگر قصد دارید کل تصویر را پیمایش کنید به صورت زیر عمل کنید تا کد شما performance بالاتری برای دسترسی به پیکسل داشته باشه.
for (int i=0; i < a.rows;i++){
Vec3b *row = a.ptr<Vec3b>(i) ;
for (int j=0; j < a.cols;j++){
row->val[j*3+ 0] = 0;
row->val[j*3+1] = 0;
row->val[j*3+2] = 255;
}
}
البته یکبار در اینجا نیز بحث شده بود.