مشکل Docker در ویندوز - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

مشکل Docker در ویندوز

0 امتیاز
آیا این امکان وجود داره که بدون فعال سازی هایپر وی بشه داکر رو تو ویندوز استفاده کرد آیا این مشکل حل شده یا همچنان این مشکل وجود داره؟
سوال شده فروردین 8, 1400  بوسیله ی zirak (امتیاز 473)   3 28 52

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ
بله، امکان استفاده از Docker در ویندوز بدون فعال کردن Hyper-V وجود دارد. این امکان با استفاده از Docker Desktop برای ویندوز فراهم شده است.
 
Docker Desktop یک برنامه کامل برای مدیریت Docker در ویندوز است که شامل مواردی از جمله محیط اجرایی Docker، ابزارهای مدیریت Docker و امکانات دیگر است. Docker Desktop در ویندوز 10، نسخه‌های Pro، Enterprise و Education پشتیبانی می‌شود.
 
برای استفاده از Docker Desktop در ویندوز، ابتدا باید نرم‌افزار را از وب‌سایت رسمی Docker دانلود و نصب کنید. پس از نصب، Docker Desktop برای شما محیط اجرایی Docker را روی ویندوز خود ایجاد خواهد کرد و شما می‌توانید از طریق ترمینال یا ابزارهای مدیریت گرافیکی از Docker استفاده کنید.
 
استفاده از Docker Desktop برای ویندوز، نیازی به فعال کردن Hyper-V ندارد و به جای آن از WSL2 (Windows Subsystem for Linux 2) استفاده می‌کند. این به شما این امکان را می‌دهد که Docker را در ویندوز بدون نیاز به Hyper-V و با امکانات بهتری مانند اجرای سریع‌تر و پایدارتر به کار بگیرید.
پاسخ داده شده تیر 19, 1402 بوسیله ی toopak (امتیاز 2,458)   16 48 66
انتخاب شد شهریور 2, 1402 بوسیله ی zirak
...