استفاده از OpenCV در Android Studio 3 - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

استفاده از OpenCV در Android Studio 3

0 امتیاز
سلام .کلی مطلب تو نت خوندم و همه رو اجر کردم اکثر برای Android studio 2 بود و نتونستم OpenCV را به درستی به برنامه اضافه کنم بعد از اجرا بر روی emulator هم پیام میده که OpencvManager نصب نیست البته من قصد ندارم کاربر مجدد OpencvManager را برای برنامه من نصب کنه به صورتی باشه که خودش OpenCV را داشته باشه.
سوال شده فروردین 23, 1399  بوسیله ی ابید (امتیاز 781)   19 89 106

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

برای نصب OpenCV در اندروید در ابتدا می بایست از سایت رسمی OpenCV نسخه مربوط به اندروید را دانلود کنید . من نسسخه 3.10 را این آدرس دانلود کردم.

پس از آن یک پروژه Activity خالی باز کنید کنید.

مرحله 1 :  باید ماژول OpenCV را از طریق new->import module به پروژه اضافه کنید برای اینکار در پنجره باز شده مسیر sdk مربوط به جاوا را بدید میشه این مسیر :

opencv-3.4.10-android-sdk\OpenCV-android-sdk\sdk\java

خوب اسم ماژول را OpenCV3.4.10 نشان میده که تایید کنید.

مرحله 2 :باید به dependency های پروژه ایجاد شده OpenCV را اضافه کنید چون قرار در این پروژه از OpenCV استفاده کنید.

به منوی File->Project structure->dependency->app در پنل سمت راست لیست ماژول های اضافه شده به app تون را نشان میده بالای همین بخش یک علامت  + وجود داره اونو بزنید و از لیست ظاهر شده OpenCV را انتخاب کنید و تایید تمامی پنجره های را تایید کنید.

مرحله 3 - شما نیاز دارید تا کتابخانه OpenCV یعنی همون فایل های lib را کنار برنامه قرار بدید برای این کار روی App راست کلیک کنید بعدش new->Folder->jni folder را انتخاب کنید تیک chanhe folde location را انخاب کنید اسم فلدر jni را به sjnilib تغییر بدید .حالا در فلدر برنامه شما فلدر jnilib وجود داره در ادامه lib ها را از sdk opencv از مسیر opencv-3.4.10-android-sdk\OpenCV-android-sdk\sdk\native\libs همه فلدر را کپی کرده و در فلدر jnilibs برنامه کپی کنید به این ترتیب Opencv نصب شده که می تونید استفاده کنید.

مرحله 4 : جهت تست کد زیر را در mainactivity بنویسید تا از نصب OpenCV اطمینان حاصل کنید.

 private static final String TAG = "MainActivity";
    static {

        if(!OpenCVLoader.initDebug()){
                Log.d(TAG, "OpenCV not loaded");
            } else {
                Log.d(TAG, "OpenCV loaded");
            }


    }

نکته: پنجره logcat را باز کرده پیام مربوطه را چک کنید پیام OpenCV loaded را در آن جستجو کنید در صورت وجود Opencv به درستی نصب شده.

 

یه خطایی که ممنکنه در حین تست براتون پیش بیاد تنطیم نبودن نسخه sdk هستش فایل build.gradle مربوط به OpenCV را باز کرده و مقادیر زیر را به تناسب با build.gradle مربوط به App ست کنید.به طور مثال رو سیستم من به این صورت ستش کردم.

  compileSdkVersion 28


    defaultConfig {
        minSdkVersion 21
        targetSdkVersion 28
}

 

پاسخ داده شده اردیبهشت 1, 1399 بوسیله ی مصطفی ساتکی (امتیاز 21,998)   24 34 75
انتخاب شد اردیبهشت 1, 1399 بوسیله ی ابید
...