طراحی قفل نرم افزاری - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

طراحی قفل نرم افزاری

+2 امتیاز

سلام.

بهترین روش برای طراحی قفل نرم افزاری چیه؟ از جاهای مختلف خوندم که بایستی از cpu id و سریال هارد و mac id استفاده کنم.

آیا کتابخانه ی آماده ای تو c++ هست که اینکارو انجام بده ؟

بهرتن راه برای decode کردن id هایی سخت افزارهای فوق چیه؟ یعنی چطور می تونم یک عددی را برای کاربر تولید کنم و کاربر آن سریال را برای من بفرسته و من کلید را برای کاربر تولید کنم.

 

تشکر

سوال شده آذر 1, 1392  بوسیله ی maziyar ebrahimi (امتیاز 87)   6 13 20
ویرایش شده آذر 1, 1392 بوسیله ی maziyar ebrahimi
با api ها میتونین این کدهارو بدست بیارین و استفاده از آن دلبخواهی هست مثلا شما میتونید بگین که اگر کاربر دو برابر or همه اینها رو وارد کرد معتبر هست
برای پاسخ بهتر بیشتر توضیح دهبد
سلام دوست عزیز!
شما برای پاسخ بهتر بیش تر توضیح دهید لطفا...
چه طوری می شه این ها رو با کمک API که گفتید به دست آورد؟
می تونید راه نمایی کنید؟

1 پاسخ

0 امتیاز
بهترین روش برای طراحی یک قفل نرم افزاری بسته به مورد استفاده و نیازهای خاص می تواند متفاوت باشد. یکی از روش هایی که معمولا استفاده می شود استفاده از ترکیبی از شناسه های سخت افزاری مانند شناسه پردازنده، شماره سریال هارد و آدرس MAC است. این شناسه ها برای یک ماشین خاص منحصر به فرد هستند و می توان از آنها برای ایجاد یک کلید منحصر به فرد برای آن ماشین استفاده کرد.
 
کتابخانه های مختلفی در C++ موجود است که می توان از آنها برای بازیابی شناسه های سخت افزاری استفاده کرد، مانند WMI (دستگاه ابزار مدیریت ویندوز) برای ویندوز و سیستم فایل sysfs در لینوکس. علاوه بر این، کتابخانه‌های شخص ثالثی مانند کتابخانه شناسایی سخت‌افزار (HWID) برای C++ وجود دارد که روشی برای بازیابی شناسه‌های سخت‌افزاری ارائه می‌دهد.
 
برای تولید یک کلید برای یک کاربر، معمولاً ابتدا شناسه های سخت افزاری را از دستگاه کاربر بازیابی می کنید و سپس از یک الگوریتم رمزنگاری برای ایجاد یک کلید منحصر به فرد بر اساس آن شناسه ها استفاده می کنید. سپس این کلید را می توان برای استفاده با نرم افزار در اختیار کاربر قرار داد. توجه به این نکته ضروری است که کلید باید منحصر به فرد دستگاه باشد و به راحتی قابل تکرار نباشد و هنگام ذخیره کلید باید ایمن و رمزگذاری شود.
 
همچنین مهم است که توجه داشته باشید که برخی از کاربران ممکن است بتوانند با استفاده از ماشین های مجازی یا روش های دیگر برای تغییر شناسه های سخت افزاری خود، قفل های نرم افزاری را دور بزنند. بنابراین، توصیه می شود از ترکیبی از چندین روش برای تأیید صحت استفاده از نرم افزار استفاده کنید.
پاسخ داده شده بهمن 7, 1401 بوسیله ی farshid_siyah (امتیاز 1,463)   3 11 16
...