روش صحیح نامگذاری متدهای کلاس در c++ - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

روش صحیح نامگذاری متدهای کلاس در c++

0 امتیاز

 بر اساس مستندات گوکل روش صحیح نامگذاری متدهای کلاس به چه صورته ؟

 
 
 
 

 

سوال شده اردیبهشت 21, 1402  بوسیله ی Ali_GH (امتیاز 368)   4 14 19

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ
گوگل یک سری راهنما برای زبان C++ منتشر کرده است که توصیه هایی در مورد نامگذاری متدهای کلاس ارائه می دهد. در زیر چند نکته کلیدی از راهنمایی ها آورده شده است:
 
۱. برای نام گذاری متد ها از فعل استفاده کنید: نام متد ها باید توصیف کننده عملکرد متد باشد و با استفاده از یک فعل نامگذاری شوند. به عنوان مثال از `calculate` به جای `calculator` استفاده کنید.
 
۲. از حروف کوچک برای نام متد ها استفاده کنید: نام متد ها باید از حروف کوچک استفاده کنند، با کلماتی که با خط تیره (-) جدا شده اند. به عنوان مثال از `calculate_average` به جای `calculateAverage` استفاده کنید.
 
۳. نامگذاری getterو setter را به طور مداوم انجام دهید: getter هایی که مقداری را برمی گردانند و setter (متد هایی که وضعیت یک شی را تغییر می دهند) باید به صورت مداوم نامگذاری شوند. getter ها باید با استفاده از یک اسم یا عبارت اسمی نامگذاری شوند وsetter ها باید با استفاده از عبارت فعلی شروع به "set" نامگذاری شوند. به عنوان مثال، از `get_name` برای دسترسی به نام استفاده کنید و از `set_name` برای تغییر دادن نام.
 
۴. از قواعد نامگذاری ثابت استفاده کنید: در کل کد خود از قواعد نامگذاری ثابت استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر از "get_" برای پیشوند همه دسترسی کننده های متد استفاده می کنید، از همین قانون در تمام کلاس های خود استفاده کنید.
 
۵. از نام های گویا استفاده کنید: نام متد ها باید خودشان گویا باشند، به این معنی که باید اطلاعات کافی برای درک عملکرد متد بدون نیاز به خواندن پیاده سازی نامگذاری شوند. از نام های توصیفی استفاده کنید که اهداف متد را به وضوح منتقل کنند.
 
۶. از اختصارات خودداری کنید: از اختصارات در نام متد ها خودداری کنید، مگر اینکه اختصار شناخته شده و گسترده مورد استفاده قرار گرفته باشد. به جای آن از نام های توصیفی استفاده کنید.
 
۷. از const به درستی استفاده کنید: از کلمه کلیدی `const` به درستی برای نشان دادن روش هایی که وضعیت یک شی را تغییر نمی دهند و روش هایی که تغییر می دهند، استفاده کنید. روش هایی که وضعیت یک شی را تغییر نمی دهند، باید به عنوان روش های const اعلام شوند.
 
در کل، اصول کلیدی برای نامگذاری متدهای کلاس شفافیت، پیوستگی و خودمستند بودن هستند. با دنبال کردن این راهنمایی ها، می توانید کدی ایجاد کنید که خواندن، درک و نگهداری آن راحت تر باشد.
پاسخ داده شده اردیبهشت 21, 1402 بوسیله ی roshanak (امتیاز 267)   3 10 16
انتخاب شد شهریور 8, 1402 بوسیله ی farnoosh
...