نحوه ذخیره اطلاعات DataGridView - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

نحوه ذخیره اطلاعات DataGridView

0 امتیاز
سلام،
من برنامه ای نوشتم که اطلاعات رو از یک سری تکست باکس میگیره و با فشردن دکمه ای، اون ها رو در DataGridView میریزه. یه دکمع هم برای اکسپورت داده های DataGridView به اکسل وجود داره. مشکل من اینه که هر بار app خودم رو اجرا میکنم، داده های قبلی در جدول ریست میشه و جدول خالیه، یعنی جایی سیو نمیشه. میخوام طوری باشه که وقتی نرم افزار اجرا میشه، اطلاعات رو از یه فایلی که در همون مسیر که فایل EXE قرار داره، بخونه و لود کنه. برای انجام چنین کاری چه روشی مناسبه؟ آیا باید از sql  استفاده بشه. چون فعلا در سی شارپ مبتدی هستم، لطفا کلیدواژه ای در این رابطه بدید تا از اینترنت و یوتوب بررسی کنم
سوال شده آبان 28, 1399  بوسیله ی fa2020 (امتیاز 14)   1 3 3

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ
سلام.دوست عزیز شما می تونید داده ها رو به هر شکلی که می خواید ذخیره و بازیابی کنید.از یه Text file ساده گرفته تا فرمت های دیگه مثل docx,xlsx,xml,... ولی پیشنهاد بنده اینه که سراغ دیتابیس های پیشرفته تری مثل sql برید.در مورد همگی این موارد هم تو نت کلی مطلب هست.پیشنهاد می کنم قدم به قدم جلو برید و مطالب رو به ترتیبی که عرض می کنم جستجو و اعمال بفرمایید:

1-نحوه ایجاد دیتابیسsql و اضافه کردنش به پروژه #C

2-ساخت جدول (table) در دیتابیس و اضافه کردن ستونهای (column) مورد نیاز به جدول

3-کوئری درج اطلاعات در دیتابیس (insert query)

4-کوئری دریافت اطلاعات از دیتابیس (select query)

5-کوئری به روزرسانی اطلاعات در دیتابیس (update query)

6-کوئری حذف اطلاعات از دیتابیس (delete query)

مواردی که عرض کردم حداقل ها برای شروع کار با sql هست که جوابگوی نیاز شما هست و صد البته که مباحث مربوط به پایگاه داده بسیار گسترده تر و پیشرفه تر از این هاست.

موفق باشید.
پاسخ داده شده آبان 28, 1399 بوسیله ی ik (امتیاز 571)   1 2 8
انتخاب شد خرداد 16, 1400 بوسیله ی fa2020
...