دو سوال : یکی در مورد نحوه خواندن چند تصویر و دوم در مورد آمارگیری چند تصویر - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

دو سوال : یکی در مورد نحوه خواندن چند تصویر و دوم در مورد آمارگیری چند تصویر

0 امتیاز

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت دوستان گرامی. بنده دو سوال دارم که فکر میکنم پاسخشان برای دوستان متخصص چندان سخت نباشد ممنون میشوم بنده رو راهنمایی کنید و کد یا ایده تان را مطرح نمایید.

1. من یک دیتاست شامل 1338 تصویر دارم که می خواهم این تصاویر را به کمک متلب بخوانم و سپس آن ها را در فرمت .mat ذخیره کنم یعنی در نهایت میخواهم 1338 تا فایل .mat داشته باشم.  برای خواندن تصاویر از کد زیر استفاده کردم.  برای قسمت ذخیره سازی به فرمت .mat همه تصاویر چه کدی باید بنویسم؟

for i = 1:1338
   a=imread(strcat('F:\datasets\UCID1338\',int2str(i),'.tif'));
end

2. برای اینکه بفهمم مثلا" چندتا از تصاویر فرضا" دارای توزیع نرمال هستند و چند تا از تصاویر نیستند چه راهکاری وجود دارد؟ یعنی میخام بشمارم و درصد بگم که مثلا این تعداد از تصاویر این ویژگی را دارند و بقیه ندارند. از موارد svm واینا تا به حال استفاده نکردم و اگر راه ساده ای هست ممنون میشوم اول اونو بگید و درغیر اینصورت اگر سایتی یا تولباکسی یا دستوری هست که  با دادن این تصاویر به آن، اینکار را خیلی راحت انجام میدهد لطفا" آنرا هم معرفی نمایید.

با تشکر فراوان

 

 

سوال شده مرداد 17, 1399  بوسیله ی Artur (امتیاز 34)   2 13 15

1 پاسخ

+1 امتیاز

سلام. 

جواب سوال اول می تونید با تابع save پسوند فایل را .mat بدید به صورت mat فایل ذخیره میشه

جواب سوال دوم هم چندین روش برای اینکار وجود داره که توزیع مقادیر تصویر را بررسی می کنند که می تونید از موارد زیر استفاده کنید:

  • Shapiro-Wilk Test
  • D’Agostino’s K^2 Test
  • Anderson-Darling Test

 

پاسخ داده شده مرداد 17, 1399 بوسیله ی مصطفی ساتکی (امتیاز 21,998)   24 34 75
سپاس از پاسختون.
برای سوال اول، از دستورش اطلاع دارم منتهی چون کار با تعداد زیادی تصویر هست، من میخام تمام تصاویر جدا جدا به فایل های .mat تبدیل بشوند. استفاده از save file.name  تنها برای یک تصویر هست

در مورد دومی، این مواردی که فرمودین به صورت دقیق تر چه کاری انجام میدهند؟ البته من توزیع نرمال را به عنوان مثال عرض کردم. من میخام مثلا" بعد از اعمال عملیاتی هایی که روی تصاویر انجام میدهم، مشخص کنم این تعداد تصویر این ویژگی را داراست و بقیه خیر
شما باید کلیه فایل ها را لیست کنید و یکی یکی بخونید و ذخیره کنید.
شما فرمودید توزیع نرمال توابعی که معرفی کردم شما توزیع مدنظر که اینجا چون تصویر هستش میشه هیستوگرام را به این توابع میدید و میزان نرمال بودن توزیع را به صورت ضریب خروجی میده.
...