pattern matching برای timeseries data - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

pattern matching برای timeseries data

0 امتیاز
سلام دوستان.  من یک دیتاست دارم که ۱۲ فیچر داره و هر فیچر بصورت time series هست. در مدت یک سال هر ۱۰ دقیقه اطلاعاتشون ثبت شده. البته یه جاهایی چند روز ثبت نشده. در این  مدت ۵ زمان هست که breakdown شده.  میخوام یه پترنی از سه روز قبل هر breakdown پیدا کنم که ببینم آیا از ۳ روز قبل signature داریم که بشه بر مبنای اون predict کرد؟   دوستان متخصص  ایده ای دارند؟
سوال شده اسفند 19, 1397  بوسیله ی sarvinvlfr (امتیاز 9)   1 1

1 پاسخ

0 امتیاز
سلام. این دسته مسایل با روش های مختلفی از جمله LSTM ,GRU,1D Convnet قابل حله .برای داده هایی که وجود نداره چندین روش هست اگر گپ بین زمان ها خیلی کوچک باشه می تونید داده ها را درونیابی کنید و مقادیر گپ را محاسبه کنید که ساده تر از مقدار میانگین برای این نقاط استفاده کنید و اگر این گپ ها خیلی زیاد در داده هاتون وجود داره مجبورید ماکزیمم فاصله بین دو زمان متوالی را محاسبه کنید و این مقدار رو به عنوان timestep قرار دهید سپس کلیه زمان های بین دو timestep متوالی را میانگین بگیرید و از این داده های جدید استفاده کنید.

البته اگر کلا هدف مسئله شما این باشه که breakdown ها تخمین بزنه باید ماسکی از داده های خودتون تعریف کنید و از آن نواحی مدل تون رو تهیه کنید و بعد نواحی breakdown شده را با توجه به مدل ایجاد شده رگرسیون کنید.
پاسخ داده شده اسفند 19, 1397 بوسیله ی مصطفی ساتکی (امتیاز 21,998)   24 34 75
...