مشکل در مرتب سازی آرایه - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

مشکل در مرتب سازی آرایه

0 امتیاز

سلام. در مورد برنامه "برنامه ای بنویسید که تعدادی عدد صحیح را از ورودی دریافت و در آرایه ذخیره نماید و سپس عناصر این آرایه را به صورت غیر تکراری در خروجی نمایش دهد." سوال داشتم. من برنامه ذکر شده رو نوشتم و عناصر آرایه رو به شکل غیر تکراری نشون میده. ولی مشکلی که هست اینجاست که عناصر رو به ترتیب کوچک به  بزرگ قصد دارم نشون بدم. امکان داره لطفا راهنمایی بفرمایید که چه تغییری در برنامه باید ایجاد کنم؟ متشکرم


 

سوال شده مرداد 9, 1399  بوسیله ی golden.light (امتیاز 43)   6 7 10

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام.دوست عزیز کافیه بعد از دریافت اعداد و ریختن توی آرایه( قبل از جستجوی عناصر غیرتکراری)، آرایه رو مرتب کنید با این کد : 

System.Array.Sort(Array); 

این مرتب سازی صعودی هست.اگه خواستید نزولی مرتب کنید ،بعد از خط بالا ، این خط رو هم اضافه کنید :

System.Array.Reverse(Array); 

 

پ.ن : حتی الامکان سعی بفرمایید همیشه نام متغیر هایی رو که تعریف می کنید با حرف کوچک شروع و به شکل camelcase باشند.همون طور که می بینید نام آرایه شما Array هست و نام کلاسی که در System namespace وجود داره هم Array هست.برای درک بهتر موضوع ، .System رو از کدهای بالا حذف کنید.می بینید که برنامه خطا خواهد داد ، چون کامپایلر Array رو به عنوان نام آرایه میشناسه که بالطبع تابع Sort براش تعریف نشده.در حالی که اگر نام آرایه رو به array تغییر بدید ، کامپایلر Array رو به عنوان کلاسی در System namespace میشناسه که تابع Sort داخل اون هست و به درستی اجرا خواهد کرد.

پاسخ داده شده مرداد 9, 1399 بوسیله ی ik (امتیاز 571)   1 2 8
انتخاب شد مرداد 16, 1399 بوسیله ی golden.light
...