دیباگ کتابخانه c++ از سمت c# - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

دیباگ کتابخانه c++ از سمت c#

0 امتیاز
من کتابخانه ی در c++ نوشتم و در سمت c# ازش استفاده می کنم الان برای دیباگ پروسه نسبتا طولانی طی می کنم آیا این امکان وجود داره که همزمان در حال دیباگ کد c# در ویژوال استدیو هستیم همزمان بشه کد کتابخانه c++ را هم دیباگ کرد؟
سوال شده اردیبهشت 26, 1399  بوسیله ی COLD (امتیاز 200)   4 28 37

2 پاسخ

0 امتیاز
کد کتابخانه شما اگر از نوع داینامیک ویا حتی از نوع استاتیک باشد، در زمان اجرا ویا دیباگ در یک بلاک دیگه ای از حافظه بارگذاری میشود بنابراین شما در زمان اجرا برنامه سرویس گیرنده از کتابخانه فقط به آدرسهایی که توسط سیستم عامل برای کتابخانه تولید شده اند دسترسی دارید برای استفاده از متدهای کتابخانه ولی قطعا به کد اسمبلی ویا سورس کد کتابخانه در زمان دیباگ دسترسی نخواهید داشت.

بهترین روش برای دیباگ نوشتن یونیت تست برای کتابخانه در سمت سی شارپ هست، ویا یونیت تست برای خود کتابخانه سمت سی پلاس پلاس هستش، البته اگر بخواهید stack back trace کنید برای function layer هایی که در کتابخانه هستند می توانید با ابزارهای دیباگر قوی تر از ویژوال استودیو مثل Windbg , DbgVew,Ollydbg این کار را انجام دهید البته باید به زبان اسمبلی تسلط داشته باشید.

بنابراین اگر پروژ هایی که کار میکنید Test Driven باشند، کمتر چنین مشکلاتی خواهید داشت.
پاسخ داده شده اردیبهشت 27, 1399 بوسیله ی فرهاد شیری (امتیاز 97)   1 3
0 امتیاز
تویه c# در تنظیمات پروژه برو تو دیباگ enable native code debugging را تیک بزن و سمت  c++  باید حالت دیباگ باشه  الان می تونی از کد c# بر تو کد c++ دیباگش کنی
پاسخ داده شده اردیبهشت 27, 1399 بوسیله ی AliStar (امتیاز 164)   2 20 32
...