خطا در نتیجه فاین تیونینگ GoogLeNet - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

خطا در نتیجه فاین تیونینگ GoogLeNet

0 امتیاز
سلام. من برای شناسایی خودرو GoogLeNet را fine tuning کردم مشکل اینجاست که خود caffe در پایان مقدار loss را خیلی پایین نشان میده و دقت هم خیلی بالاست ولی اشکال کار اینجاست وقتی با کد classification خود caffe تست می کنم نتایج به صورت تصادفی نشون میده به نظر شما اشکال از کجاست؟

از ترین مطمئن هستم درسته چون تو snapshot های مختلف جواب با خود caffe دقتش تو iteration های بالاتر بهتر میشه کد classification هم که مدل های مختلف را با اون تست کردم درسته خودمم هم گیج شدم اگر کسی تجربه ای تو این زمینه داره راهنماییم کنه الان چند روز سر کارم.
سوال شده تیر 29, 1396  بوسیله ی رضا حمیدیان (امتیاز 33)   2 7 9
لطفاً فایل های solver ,train,deploy را در اینجا قرار بدید تا بر اساس آنها نظر بدیم

1 پاسخ

0 امتیاز

ممکن است مشکل به دلیل برازش بیش از حد باشد، به این معنی که مدل شما در داده های آموزشی عملکرد خوبی دارد اما در داده های تست ضعیف است. برای پرداختن به این مشکل، ممکن است جمع آوری داده های بیشتر، با استفاده از تکنیک های منظم سازی مانند dropout  یا منظم سازی L1/L2، یا ساده سازی معماری مدل خود را در نظر بگیرید. همچنین می توانید از توقف زودهنگام یا کاهش سرعت یادگیری برای جلوگیری از برازش بیش از حد استفاده کنید. همچنین ممکن است مشکل در مراحل پیش پردازش یا عادی سازی داده ها باشد، بنابراین بررسی مجدد آن مراحل نیز مفید خواهد بود.

پاسخ داده شده بهمن 14, 1401 بوسیله ی عباس همت خواه (امتیاز 436)   2 8 13
...