یادگیری پردازش تصویر - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

یادگیری پردازش تصویر

0 امتیاز
باسلام و درود ببخشیید من میخواستم پردازش تصویر و  و بینایی ماشین و یادگیری ماشین را از مبتدی تا پیشرفته در متلب یاد بگیرم من چون علاقه مند بودم  ولی متاسفانه زبان انگلیسی ام ضعیف بودش  اموزشهای زیر را از فرادرس تهیه کردم   http://faradars.org/courses/mvrma92021-matlab-programming
http://faradars.org/courses/mvrimg9105-image-processing-in-matlab-video-tutorials-pack
من این دو تا اموزش را به صورت کامل دیدم ولی حالا نمی دونم باید سراغ چه چیزهایی به صورت قدم به قدم پیش برم ممنون میشم راهنمایی ام کنید . درضمن یاد اوری می کنم من هیچ پیش زمینه ی در زمینه ی پردازش تصویر و یادگیری ماشین ندارم یعنی اینکه من نه تئوری میدونم نه عملی ممنون میشم راهنماییم کنید
سوال شده خرداد 15, 1396  بوسیله ی reza.mahmodi71 (امتیاز 183)   29 54 63

1 پاسخ

+1 امتیاز
سلام.
شما فکر کنم از من زودتر تو این فروم باشید و ما اینجا همه زمینه هایی که شما فرمودید را با c++ و پایتون کار می کنیم و به شما هم توصیه می کنم به جای متلب از پایتون استفاده کنید چون با توجه به حجم کتابخانه گسترده ای که در حال توسعه هستش مزیت های بیشتری  نسبت به زبان متلب داره.
شما باید شروع کنید به یادگیری پایتون سوالات خودتون تو همین فروم مطرح کنید تا جائیکه در توانایی من باشه پاسخ میدم.
بعد از آن هم به موازت سعی کنید پردازش تصویر و یادگیری ماشین را یادبگیرید.
برای پردازش تصویر همانطور که اطلاعات دارید از کتابخانه opencv استفاده کنید بسیاری از مباحث این کتابخانه توسط دوستان پرسش و پاسخ شده و در همین سایت موجوده در صورت نبودن مطالب مدنظر شما سوال خودتونو مطرح کنید من و دوستان سعی می کنیم پاسخ بدیم.
در مورد یادگیری ماشین از کتابخانه مختلف می تونید استفاده کنید ازجمله خود opencv و schikit-learn یاد بگیرید.
در مود یادگیری عمیق هم می تونید از کتابخانه های caffe و tensorflow استفاده کنید که باز هم می تونید همانند دوستان سوالات خودتون مطرح کنید و پاسخ خواهید گرفت.
به نظر شخص بنده شروع کنید به مطالعه مطالبی را که قابل فهم نیست سوال مطرح کنید.ما هم تئوری و هم تو عملی کمکتون می کنیم.
موفق باشید.
پاسخ داده شده خرداد 15, 1396 بوسیله ی farnoosh (امتیاز 8,362)   20 44 59
باسلام ممنونم از پاسخ جامع تون واقیعتش اینکه از هر کسی می پرسی هر کسی نظرات مختلفی میده یکی میگه برو متلب یاد بگیر یکی میگه پایتون و...... به هر حال من گام اولم را بردازش این دو اموزش را دیدم و یادگرفتم پایتون هم بلد هستم البته قواعد و سینتک هاش  و نوشتن چند برنامه ی ساده ی مقدماتی یعنی شی گرایی را بلد نیستم در پایتون اما مسئله ی که هستش چون زبان انگلیسی ام ضعیف هستش و اموزشهای فارسی در زمینه ی پردازش تصویر در پایتون هم در اینترنت نبودش یا اگر بودش جامع نبود و یک اپسیلون از کار را جلو می بردند و اموزشهایی دیگه ای در دسترس نبود  نرم افزار متلب را انتخاب کردم . اگر زبان انگلیسی ام قوی بشه که بشه مقالات یا حتی فیمهای اموزشی انگلیسی دید یا احیانا اگر فیلم یا مطالبی در زمینه ی پردازش تصویر در پایتون   در اینترنت قرار بگیره به پایتون سویچ میکنم .
...