چگونه در #C حرفه ای شویم؟ - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

چگونه در #C حرفه ای شویم؟

+5 امتیاز

چه کتابهایی مطالعه کنم؟
چه کلاسهایی بریم بیشتر تحت وب مدنظرم هست.آیا در آمد خوبی دارد؟

سوال شده فروردین 16, 1393  بوسیله ی azadeh1990 (امتیاز 14)   1 2 4
دوباره تگ گذاری شد فروردین 17, 1393 بوسیله ی BlueBlade

2 پاسخ

+9 امتیاز

سلام.
برای شروع، توصیه می کنم از مطالب فارسی شروع کنید (البته فقط برای شروع).
درک مفاهیم بسیار بسیار مهم هستش، به همین خاطر میگم که از مطالب فارسی شروع کنید و البته اگر انگلیسی رو در حد خوبی بلد هستید می تونید از منابع انگلیسی شروع کنید.
در مورد معرفی کتاب های زبان اصلی، واقعا کار مشکلیه که بشه یه کتاب رو معرفی کرد. هر کسی نظری داره و از دریچه دید خودش یه کتاب رو بررسی می کنه. من ترجیح میدم براتون 2 تا لینک بذارم و انتخاب رو به عهده خودتون بذارم :
http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/8e3e13cc-6112-483c-a911-187bbf569868/whats-the-best-book-to-learn-c?forum=csharpgeneral
http://www.codeproject.com/Questions/625360/Best-Csharp-book-for-learning
در مورد کتاب های فارسی هم، شخصا نگاهی به چندتایی ازشون انداختم و بیشترشون رو کتاب هایی نه تنها غیر مفید که بعضا گمراه کننده هم میدونم.
یادم میاد یه کتاب asp.net از جعفر نژاد از یکی از دوستانم گیر آوردم و خواستم برای شروع ازش استفاده کنم. بدون هیچ اغراقی میگم : حیف ورق و جوهر و چسب و صحافی و ... که برای اون کتاب انجام داده بودن. هنوز بعد از چندین سال از خودم می پرسم : فلسفه تولید اون کتاب چی بود؟!!!.
من در بین کتاب های فارسی، کتاب سی شارپ آقای هاشمیان رو بیشتر از بقیه کتاب ها می پسندم. این کتاب گرچه برای visual 2005 عرضه شده ولی مفاهیم (که هیچوقت عوض نمیشن) رو قشنگ توضیح داده.
یه کتاب هم آقای یونس ابراهیمی ترجمه کردن که بخش هایی از کتاب رو در سایت زیر قرار دادن (در جریان نیستم آیا کامل منتشر کردن یا که خیر). ترجمه روان و مناسبی رو از مطالب رو انجام دادن و فکر میکنم سی شارپ 2010 رو پوشش میده.
http://www.w3-farsi.com/
از بحث کتاب که خارج بشیم ویدئوهای آموزشی یکی از بهترین منابع آموزشی هستن.
باز هم میتونیم ویدئوها رو به دو دسته فارسی و انگلیسی تقسیم کنیم.
حقیقتش اینه که هر کدومشون مزیت های خاص خودشون رو دارند.
ویدئوهای زبان اصلی بیشتر به توضیح و تشریح مفاهیم پایه ای و ریشه ای مبادرت میکنن و کمتر به پیاده سازی های گسترده و عملی می پردازن. مثلا من ندیدم مجموعه ای وجود داشته باشه که یک پروژه واقعی رو در عمل پیاده سازی کنن و بیشتر به مثال های کوتاه بسنده میکنن.
در مقابل ویدئوهای فارسی بیشتر به پیاده سازی عملی از مفاهیم پایه ای می پردازن.
توصیه من به شما تلفیق این دو تا با همدیگه هست.
از ویدئوهای فارسی چندتا مجموعه خدمتتون عرض میکنم :
1. ویدئوهی آموزشی سی شارپ آقای مهرداد نادری (از معدود آموزش های فارسی هست که مفاهیم و مقدمات سی شارپ رو قشنگ توضیح دادن). این ویدئوها رو می تونید از لینک زیر دریافت کنید :
http://www.aparat.com/mnaderi
2. ویدئوهای آموزشی استاد آرش روشن قیاس. این ویدئوها بصورت ترکیبی از مفاهیم پایه ای - مقدماتی و پروژه محور هست. یعنی ابتدا مفاهیم مقدماتی رو توضیح میدن (نه در حد توضیحات آقای مهرداد نادری) و در ادامه بصورت پروژه محور کار رو ادامه میدن. این ویدئوها قبلا در سایت برنامه نویس و در تالار سی شارپ قرار داده شدن که با جستجو می تونید اونها رو پیدا کنید (امیدوارم لینک هاش همچنان قابل استفاده باشن).
3. ویدئوهای آموزشی استاد مهرداد کیانیان. توصیه میکنم بعد از مشاهده دو مجموعه قبلی و آشنایی با مقدمات سراغ ویدئوهای آقای کیانیان هم برید. مطلب مفیدی رو یاد خواهید گرفت.
4. یه مجموعه آموزشی سی شارپ و پروژه محور هم خودم تولید کردم که در 16 ویدئو یه نرم افزار آزمون گیر رو از ابتدا تا انتها پیاده سازی کردم. می تونید از لینک زیر اونها رو دریافت کنید :
http://barnamenevis.org/showthread.php?415427-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88%DB%8C%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D8%B3%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D9%BE-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A7-%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%87%D8%A7
مطالب بالا تماما بصورت WinApp (برنامه های ویندوزی) هست.
متاسفانه در زمینه وب، ویدئوی فارسی خوب بسیار کم هست و اکثرا مطالب ساده و غیر کاربردی رو توضیح دادن. شاید هم تقصیر از اون ها نباشه چون در وب (منظورم از وب همون طراحی سایت با asp یا php هست) شما باید همزمان چندین مبحث مختلف رو مسلط باشید تا بتویند یه سایت حرفه ای طراحی کنید (html, css, java script, jquery, Ajax و یه زبان برنامه نویسی مثل سی شارپ). هر کدوم از این مباحث خودش یه پکیج جداگانه آموزش نیاز داره و خوشبختانه توی وب می تونید مطالب خوبی رو از هر زمینه پیدا کنید (ولی ترکیب همه این ها در یک مجموعه رو من سراغ ندارم). ولی اگر جداگانه خوب یاد بگیرید و با هم ادغامشون کنید مطمئن باشید که موفق خواهید شد.
به جرات اینو میگم : هیچ کلاسی نتیجه بهتری از مطالب موجود در اینترنت برای شما به ارمغان نخواهد آورد. پس پولتون رو بیهوده خرج آموزشگاه ها و مجموعه های پولی نکنید. باید خودتون زحمت بکشید.
در مورد ویدئوهای انگلیسی هم شرکت های Lynda و Pluralsight در این زمینه پیشرو هستن.
در مورد درآمد هم همه چیز بستگی به میزان تخصص شما داره. اینکه در چه شهری زندگی می کنید(در یک کلان شهر، شما قطعا درآمد بیشتری رو خواهید داشت تا یک شهر کوچیک) و اینکه منظورتون از خوب چقدر هست.
الان آگهی های استخدامی اکثرا روی برنامه نویس طراح وب سایت (اونم بیشتر با ASP.Net و البته معماری MVC هست) و به نسبت کمتری برای برنامه های WinApp استخدام هست.
در مورد درآمد هم :
امروزه یه سوپرمارکت متوسط با فروش روغن و ماست و چیپس و پفک، از خیلی از برنامه نویس های حرفه ای درآمد بیشتری داره.
شغل برنامه نویسی، نیاز به علاقه و عشق داره.
موفق باشید.

پاسخ داده شده فروردین 17, 1393 بوسیله ی veniz2008 (امتیاز 2,083)   1 5 21
سلام
 بابت فیلم ازتون تشکر میکنم
+2 امتیاز
تنها چیزی که امکان داره شمارو حرفه ای کنه
1-تمرین
2-تمرین
3-تمرین
4-تحقیق روی موضوعات خاص که توی بازار هست مثلا فریم ورک ها یا wpf یا wcf
برا خودتون برنامه بنویسید!!!!
پاسخ داده شده خرداد 18, 1393 بوسیله ی Fire360Boy (امتیاز 2,524)   6 24 43
...