نمایش 5 فیلد از 4 جدول جدا که کلید خارجی همسان دارند. - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

نمایش 5 فیلد از 4 جدول جدا که کلید خارجی همسان دارند.

+1 امتیاز

سلام دوستان.
من 4 تا جدول دارم که می خوام در هر کدوم این ها 1 یا 2 ستون رو نمایش بدم. برای این کار باید چی کار کنم؟

من می دونم که وقتی 2 تا جدول باشه یک view درست می کنم و بعد 2 جدول  رو با هم join می کنم و بعد شرط کلید اصلی در جدول اول رو با کلید خارجی در جدول دوم برقرار می کنم تا داده ها درست نمایش داده بشن.

اما حالا من 4 تا جدول دارم که داده ها اون ها به هم وابستن. برای اینکه چند ستون از داده های همسان این ها رو نمایش بدم باید چی کار کنم؟

سوال شده فروردین 14, 1393  بوسیله ی rahgozar (امتیاز 224)   18 26 35

1 پاسخ

+2 امتیاز
سلام.

معمولا در چنین جداولی یه جدولی وجود داره که این جدول به سایر جداول وابسته هست یعنی کلید اصلی سایر جداول در یک جدول ظاهر میشن تا ارتباط بین جداول صورت بگیره.

در حالت کلی (join بین هر تعداد از جداول که صورت بگیره) روند کار به اینصورت هست که از سمت چپ، جداول بصورت دوتایی بینشون Join صورت می گیره (باید ستون مشترک داشته باشند) و نتیجه این دو جدول که با هم join شدن تشکیل یه جدول میده و این بار این جدول (که ترکیب شده دو جدول اولیه هست) با جدول سوم Join میشه و باز هم ترکیب این جداول با هم میشه یک جدول (یعنی 3 جدول شما میشه یک جدول) و با جدول چهارم Join میشه و ...

نکته ای که در زمان join کردن جداول باید رعایت کنید اینه که در هر مرحله از این Join ها، باید یک کلید یکسان وجود داشته باشه (کلید اصلی و کلید خارجی).

به عبارت ساده تر باید دو جدول اول کلید یکسان داشته باشند و نتیجه این Join با جدول سوم کلید یکسان داشته باشند و نتیجه Join این 3 جدول هم باید با جدول چهارم کلید یکسان داشته باشند تا بتونید این 4 جدول رو Join کنید.

اگر با این توضیحات مشکلتون حل نشد، هر 4 جدول رو بصورت کامل قرار بدید و توضیحات مناسب رو درباره هر جدول هم بگید تا کوئری مورد نیاز رو براتون قرار بدم.

موفق باشید.
پاسخ داده شده فروردین 14, 1393 بوسیله ی veniz2008 (امتیاز 2,083)   1 5 21
...