استفاده از Integral Image در پردازش تصویر - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

استفاده از Integral Image در پردازش تصویر

+2 امتیاز
با سلام وخسته نباشید.

یک سوالی که چند وقته ذهنمو مشغول کرده موقع دیدن مقالات مختلف مبحث Integral Image هست این مبحث هدفش چیه و چرا تو پردازش تصویر ازش استفاده می کنند؟

 

با تشکر فراوان
سوال شده اسفند 26, 1392  بوسیله ی Nahid71 (امتیاز 14)   1 1 1

1 پاسخ

+4 امتیاز
 
بهترین پاسخ

هدف اصلیش در یک جمله اینه که بتونه سرعت جمع کردن مقادیر شدت نور را در یک ناحیه مستطیلی با سرعت بالا انجام بده .حال اگر بخواد همین کار را بارها انجام بده باید از دو حلقه for برای محاسبه این مجموع استفاده کنه که بسیار وقت گیر هستش.حال برای درک بهتر integral image در ابتدا با یک مثال یک بعدی شروع می کنم و بعد 2 بعدی آن را خدمتون عرض می کنم.

فرض کنید شما یک سری عدد دارید به صورت زیر(از چپ به راست)




پردازش تصویر, integral image


در ردیف آخر هم توزیع تجمعی اعداد نوشته شده.

حال ما قصد داریم که مجموع ستون 3 تا 6 را محاسبه کنیم کافیه که مقدار ستون 6 را از ستون  2=1-3   در ردیف توزیع تجمعی کم کنیم . که میشه   15= 14 - 29

که اگر شما مقادیر ستون 3 تا 6 را جمع کنید مجموع میشه 15.

حال می خوام همین را به صورت 2 بعدی توضیح بدم. یه شکل زیر نگاه کنید.

پردازش تصویر, integral image

 

تصویر سمت چپ همان تصویری هستش که شما قصد دارید مجموع مقادیر پیکسل ها را در ناحیه مستطیلی حساب کنید و تصویر سمت راست توزیع تجمعی 2 بعدی یا integral image هستش. حال شما یک مستطیل دارید که به صورت x1,y1,x2,y2 نشان داده میشه.

حال برای جمع مقادیر در ناحیه مستطیلی از رابطه طیر استفاده می کنیم.

پس نتیجه می گیریم که در روش عادی هر چقدر مستطیل بزرگتر باشه زمان محاسبه افزایش پیدا می کنه ولی در روش integral image همیشه با 1 جمع و 2 تفریق عملیات انجام میشه.

 

پاسخ داده شده اردیبهشت 8, 1393 بوسیله ی مهناز محجوبی (امتیاز 79)   2 8 12
ویرایش شده بهمن 1, 1393 بوسیله ی haniye sarbazi
از جمله کاربرد های آن هم استخراج ویژگی haar wavelet است وکاربرد دیگر آن در استخراج ویژگی sift است چون در این روش نیاز به عمال فیلتر box است که به راحتی با integral imgae صورت می گیره.
...