مجموعه داده ( dataset ) - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

مجموعه داده ( dataset )

+1 امتیاز

با عرض سلام و خسته نباشیید

اگه ممکنه در مورد مجموعه داده یا دیتا ست که چی هستش و به چه کار می آید و کجاها استفاده میشود را با مثال توضیح بدهید باتشکر

 

سوال شده اسفند 26, 1392  بوسیله ی reza.mahmodi71 (امتیاز 183)   29 54 63
دوباره تگ گذاری شد اسفند 26, 1392 بوسیله ی reza.mahmodi71

1 پاسخ

+2 امتیاز
 
بهترین پاسخ
در فیلد پردازش تصویر پایگاه داده به مجموعه تصاویری گفته میشه که قرار سیستم یا موتور روی اون جواب بده . این پایگاه داده به دو صورت تهیه میشن.

1- توسط خود کار فرما با توجه به تمهیدات سخت افزاری مورد نظر

2- استفاده از پایگاه داده های خاص هر فیلد که توسط انستیتو ها و دانشگاه ها تهیه شده

پایگاه داده اغلب باید طوری تهیه بشه که از آبجکت مورد نظر در شرایط و زمان مختلف نمونه داشته باشیم داد بتونیم نرخ خطای imposter و geniune را تهیه کنیم در ضمن باید تگ ها مورد نیاز را هم داشته باشه که این آبجکت مربوط به کدام ID هستش.

پایگاه ها داده باید طوری طراحی بشه که موارد چالش برانگیر هر فیلد را در بر بگیره. به طور مثال در فیلد های زیر پایگاه داده باید شرایط زیر را داشته باشد.

تشخیص اثر انگشت : تصاویر با کیفیت پایین و یا تصاویری که در آنها نقاط تکین دیده نمیشه وجود داشته باشه.

تشخیص عنبیه : تصاویر با کیفیت پایین از لحاظ فوکوس و حرکت دوربین و شخص ،چشمانی که به دوربین خیره نشده ،چشمانی که دارای عنیک هستند و غیره.

تشخیص چهره : تصاویر با کیفیت پایین ،تصاویر با تغییر چهره با عینک و موهای صورت و تصاویر با تغییر در میزان و جهت روشنایی تصویر.

تشخیص کاراکتر یا OCR : تصاویر با dpi پایین ،layout های مختلف ، وجود طیف خاکستری ناشی از باز ماندن در اسکنر،نویزهای ناشی از فکس و پرینتر.
پاسخ داده شده فروردین 8, 1393 بوسیله ی مصطفی ساتکی (امتیاز 21,998)   24 34 75
ویرایش شده فروردین 9, 1393 بوسیله ی مصطفی ساتکی
...