روش کار توصیفگر surf , usurf - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

روش کار توصیفگر surf , usurf

0 امتیاز
سلام من یک سری اطلاعات راجع به روش کار توصیفگر surf , usurf میخوام کسی میتونه کمکم کنه
سوال شده بهمن 16, 1392 بوسیله ی maillove62  
ویرایش شده بهمن 16, 1392 بوسیله ی BlueBlade

1 پاسخ

0 امتیاز
توصیفگر SIFT (Scale-Invariant Feature Transform) و SURF (Speeded-Up Rubust Features) هر دو برای استخراج ویژگی های محلی از تصاویر استفاده می شوند و معمولاً در وظایف بینایی رایانه مانند تشخیص اشیا و تطبیق تصویر استفاده می شوند.
 
توصیفگر SIFT برای یافتن نقاط متمایز در یک تصویر، که به عنوان "نقاط کلیدی" شناخته می شود، از یک روش تشخیص افراطی فضایی مقیاس استفاده می کند. سپس این نقاط کلیدی توسط یک بردار 128 بعدی، که به عنوان توصیفگر SIFT شناخته می شود، توصیف می شوند که بر اساس اطلاعات گرادیان در ناحیه تصویر اطراف است. توصیفگر SIFT برای تبدیل‌های تصویر مانند ترجمه، چرخش و مقیاس‌بندی قوی است و برای کارهایی مانند تشخیص اشیا مفید است.
 
توصیفگر SURF گونه ای از توصیفگر SIFT است و به گونه ای طراحی شده است که سریعتر و کارآمدتر باشد. مانند توصیفگر SIFT، توصیفگر SURF نیز از روش تشخیص افراط در مقیاس-فضا برای یافتن نقاط کلیدی در یک تصویر استفاده می کند. با این حال، به جای استفاده از اطلاعات گرادیان در ناحیه تصویر اطراف، توصیفگر SURF از مجموعه ای از پاسخ های موجک هار برای توصیف نقاط کلیدی استفاده می کند.
 
به طور خلاصه، هر دو توصیفگر SIFT و SURF برای استخراج ویژگی های محلی از تصاویر استفاده می شوند، اما SURF سریعتر و کارآمدتر از SIFT است. هر دو به طور گسترده در وظایف بینایی کامپیوتری مانند تشخیص اشیا، تطبیق تصویر و بازیابی تصویر استفاده می شوند.
پاسخ داده شده بهمن 7, 1401  بوسیله ی ali pourazar (امتیاز 85)   1 3 5
...