آموزش QT گام به گام - هفت خط کد انجمن پرسش و پاسخ برنامه نویسی

آموزش QT گام به گام [بسته شد]

+4 امتیاز
Qt فصل اول: راه و روش
QT ( کیوت) خوانده می شود. یک چارچوب توسعه ی برنامه ی چند سکویی و گرافیکی است که به شما امکان را می دهد که برنامه خود را روی سیستم عاملهای لینوکس، ویندوز، مکینتاش و برندهای مختلفی از یونیکس اجرا نمایید. بخش زیادی از کیوت، بگونه ای طراحی شده است که یک ظاهر طبیعی و شبیه به برنامه های اصلی آن سیستم برای سیستم عاملهای مختلف ایجاد نماید، از نگهداری متون در حافظه گرفته تا ساختن یک برنامه ی. گرافیکی چند نخی (thread).
را در نظر گرفته و آنرا بشه C++ در این بخش یک برنامه ی ساده Qt برای شروع یادگرفتن انجام کارها به روش روش کیوت بازنویسی می نماییم. 
 
Qt نصب و آماده سازی یک محیط توسعه برای
از جایی که سیستم عاملهای ویندوز و گنو/لینوکس پرکاربردتر هستند، بحثهایی که بنا به محیط متغیر هستند را برای این دو محیط بسط خواهیم داد.
امروزه نصب محیط توسعه کیوت، در سیستمهای عمومی تر، ساده تر از همیشه هستند، چرا که دیگر نیازی بشه کامپایل آن از سورس نیست. هم برای محیط ویندوز و هم برای توزیع های مختلف گنو/لینوکس پکیجهای کامپایل شده و آماده ی نصب در دسترس کاربران می باشند.
 
نصب در محیط گنو/لینوکس
در محیط گنو/لینوکس شما 3 گزینه برای نصب دارید، از بسته هایی که توزیع کننده ی لینوکس شما آماده کرده است استفاده نمایید، که ساده تر، سریعتر و مطمئن تر است، یا سورس کیوت و نیازمندی هشای آنرا دانلود نموده  کامپایل، و نصب نمایید، و یا از بسته های عمومی که نوکیا (شرکت توزیع کننده ی کیوت) منتشر می کند استفاده
نمایید.
برای استفاده از بسته های آماده، کافی است پکیج(بسته) ای که توزیع کننده ی لینوکس شما آماده کرده است را را که نصب libqt4-dev نصب نمایید، برای مثال در توزیعهای برپایه دبیان (مثل اوبونتو، مینت یا پارسیکس) بسته کنید، کلیه کتابخانه های کیوت و نیازمندیهای آنها نصب خواهند شد.
و یک محیط (Qt Designer) طراح کیوت (Qt Assistant) و سپس شما نیاز به نصب برنامه های کمکی کیوت استفاده نمایید. KDevelop و یا 4 Qt Creator دارید، که برای محیط توسعه می توانید از (IDE) مجتمع توسعه محیط توسعه ی شما آماده استفاده خواهد بود. GDB و دیباگر GCC بعد از نصب این برنامه ها، و نصب کامپایلر
نصب در محیط ویندوز منتشر می شود (این بسته برای Qt SDK نصب در محیط ویندوز، با نصب کردن پکیجی که تحشت عنوان گنو/لینوکس و مک هم در دسترس است.)، به سادگی امکان پذیر می باشد، کافی است این فایل را از سایت Qt.Nokia.com  دانلود و نصب نمایید، بعد از نصب شما همه ی برنامه های ذکر شده برای لینوکس (غیر از KDevelop4)  را خواهید داشت.

 

بسته شد با پیغام: آموزش
سوال شده بهمن 10, 1392  بوسیله ی farnoosh (امتیاز 8,362)   20 44 59
بسته شد اردیبهشت 4, 1393 بوسیله ی BlueBlade
...